Czym jest dieta śródziemnomorska?

dieta śródziemnomorskaTo jest ogólnie przyjęte, że ludzie w krajach graniczących z Morzem Śródziemnym żyją dłużej i cierpieć mniej niż większość Amerykanów z raka i dolegliwości sercowo-naczyniowych. Tajemnica nie tak zaskakujące jest aktywny tryb życia, kontrola wagi i diety nisko w czerwone mięso, cukier i tłuszcze nasycone- i w produkcji, orzechy i inne zdrowe produkty. Diety śródziemnomorskiej mogą oferować szereg korzyści dla zdrowia, w tym utrata masy ciała, serca i mózgu zdrowia, profilaktyki i zapobiegania cukrzycy i kontroli. Po diety śródziemnomorskiej, może również utrzymywać, że waga unikając chorób przewlekłych.

Nie ma diety śródziemnomorskiej. Grecy jeść inaczej od Włochów, którzy jedzą inaczej z francuskim i hiszpańskim. Ale one udostępniać wiele z tych samych zasad. Praca z Harvard School of Public Health, Oldways, jedzenie non-profit think tanku w Bostonie, opracowany Piramida diety śródziemnomorskiej przyjazne dla konsumenta, który oferuje wytyczne dotyczące sposobu wypełniania płyta – i może być lampka – śródziemnomorskiej sposób.

Jak działa diety śródziemnomorskiej?

Ponieważ jest to wzór jedzenia-nie strukturalna dieta-jesteś na własną rękę, aby dowiedzieć się, ile kalorii należy jeść, aby stracić lub utrzymać wagę, co zrobisz, aby pozostać aktywnym i jak będziesz kształtować menu śródziemnomorskie. Śródziemnomorska Piramida diety powinna pomóc Ci zacząć. Piramida kładzie nacisk na jedzenie owoców, warzyw, całych ziaren, fasoli, orzechów, roślin strączkowych, oliwy z oliwek i aromatycznych ziół i przypraw; ryby i owoce morza co najmniej kilka razy w tygodniu; i drobiu, jaj, sera i jogurtu z umieniem, oszczędzając jednocześnie słodycze i czerwone mięso na specjalne okazje. Top go z odrobiną czerwonego wina (Jeśli chcesz), pamiętaj, aby pozostać aktywnym fizycznie i jesteś ustawiony.

Choć na pewno nie jest to wymagane, szklankę dziennie dla kobiet i dwa dziennie dla mężczyzn jest w porządku, jeśli lekarz tak mówi. Czerwone wino ma zdobyć impuls, ponieważ zawiera Resweratrol, związek, który wydaje się dodać lata do życia-ale trzeba pić setki lub tysiące okularów, aby uzyskać wystarczająco resweratrol ewentualnie zrobić różnicę.

Ile kosztuje dieta Śródziemnomorska?

Koszt diety śródziemnomorskiej, jak większość aspektów diety, zależy od tego, jak ją kształtować. Podczas gdy niektóre składniki (oliwa z oliwek, orzechy, ryby i świeże produkować w szczególności) mogą być drogie, można znaleźć sposoby, aby utrzymać karcie uzasadnione – zwłaszcza jeśli zastępujesz czerwone mięso i posiłki z roślinnego domowej kuchni, niektóre badania sugerują. Twój wybór znaczenia, zbyt. Nie wiosna do $50 butelkę wina? Chwyć jeden za 15 dolarów zamiast. I szkopuł, niezależnie od warzywa są na sprzedaż, tego dnia, zamiast $3-a kawałek karczochy.

Czy Diety śródziemnomorskiej pomoże Ci schudnąć?

Dieta Śródziemnomorska może pomóc schudnąć. Podczas gdy niektórzy ludzie obawiają się, że jedzenie diety jak diety śródziemnomorskiej, która jest stosunkowo bogata w tłuszcze (myśleć oliwy, oliwek, awokado i trochę sera) będzie je tłuszczu, więcej i więcej badań sugeruje, że jest odwrotnie. Oczywiście to zależy od tego, na które aspekty można przyjąć i jak to porównać do aktualnej diety. Jeśli, na przykład zbudować „deficyt kalorii” do planu – jeść mniej kalorii niż codzienne zalecane max lub spalenie extra sprawując – powinny rzucić trochę funtów. Jak szybko i czy można je deptać, zależy wyłącznie od Ciebie.

Oto spojrzenie na kilka badań dotyczących utraty wagi na diecie śródziemnomorskiej:

  • A 2016 badania w czasopiśmie The Lancet cukrzycy i endokrynologii, że analizowane dane z Predimed – próba pięć lat, łącznie 7,447 osób dorosłych z cukrzycą typu 2 lub z ryzykiem chorób układu krążenia, które zostały przypisane albo dieta Śródziemnomorska, uzupełnione oliwa z oliwek, sam dieta uzupełniona orzechy lub kontroli diety – znaleźć, że ludzie na śródziemnomorskiej wersje dodane najmniejsze cale do ich obwód talii. Oliwa ludzi stracił większość masy.
  • A 2010 badania w cukrzycy, otyłości i przemiany materii przypisany 259 nadwagą diabetyków do jednego z trzech diety: low-carb diety śródziemnomorskiej, tradycyjna dieta Śródziemnomorska lub diety w oparciu o zalecenia z American Diabetes Association. Wszystkie grupy kazano wykonywać 30 do 45 minut co najmniej trzy razy w tygodniu. Po roku, wszystkie grupy utracone wagi; tradycyjne grupy stracił średnio około 16 funtów, podczas gdy grupa ADA spadł 17 funtów i grupie low-carb stracił 22 funtów.
  • Innym badaniu, opublikowanym w New England Journal of Medicine w 2008, 322 umiarkowanie otyłych dorosłych przypisany do jednego z trzech diety: niskokaloryczną o niskiej zawartości tłuszczu; niskokaloryczną Morza Śródziemnego; i ograniczeniem kalorii low-carb. Po dwóch latach śródziemnomorskiej grupy stracili średnio 9 7/10 funtów; Grupa o niskiej zawartości tłuszczu, 6 4/10 funtów; i Grupa low-carb, 10 3/10 funtów. Mimo, że utrata masy ciała nie różniły się znacznie między low-carb i śródziemnomorskiej grupy, zarówno stracił znacznie więcej niż czy grupie niskiej zawartości tłuszczu.
  • 2008 analiza 21 badań w czasopiśmie otyłość Recenzje stwierdził, że jury jest nadal na czy po diecie śródziemnomorskiej doprowadzi do utraty wagi lub niższe prawdopodobieństwo nadwagi lub otyłych.

Jak łatwo jest Śródziemnomorska dieta do naśladowania?

Ponieważ diety śródziemnomorskie nie zakazują całych grup żywności, nie powinieneś mieć problemów z długoterminowym przestrzeganiem przepisów.

Dieta Śródziemnomorska może być wygodna. Jeśli chcesz gotować, istnieje przepis i uzupełniające wino, które będzie transport przez Atlantyk. Przyjazne dla konsumenta porady Oldways sprawiają, że planowanie posiłków i prepping są łatwiejsze. I można jeść, tak długo, jak przynieść komuś razem dzielić mocny przystać.

Oldways oferuje wiele śródziemnomorskich receptur, w tym przewodnik zawierający posiłki, że wszystkie koszty $2 lub mniej porcji. W przeciwnym razie, proste wyszukiwanie Google będzie wiele zdrowych pomysłów na posiłek śródziemnomorski. Chcesz więcej inspiracji? Oldways poleca  „4-tygodniowy plan diety śródziemnomorskiej menu. ”

Jeśli jedzą się podczas po diecie śródziemnomorskiej, objąć powinowactwo do dzielenia się, Zamawiając jeden wstęp dla dwóch z was. I pamiętaj, aby rozpocząć Sałatka domu lub zamówić dodatkowe warzywa a la carte, aby uzyskać wypełnienie.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *